Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Monday, November 17, 2008

SÜSSÜNK ROPOGÓS , FINOM KENYERET !



Már irtam, hogy rábukkantam erre a kis filmre, mely arra inspirált, hogy kenyeret süssek. Eleddig a kenyérsütés gondolata abszolut hidegen hagyott, de most kedvet kaptam, hozzá, hiszen nem kell hozzá kenyérsütőgép, nem kell dagasztani, nem igényel sok időt és előkészületet.
Ami kell hozza:
3 cup normál liszt ( 1 cup kb 16 dkg) kb. 48 dkg liszt
1/4 teáskanál instant( száritott) élesztő
1 és 1/4 teáskanál só
o,375 liter viz

A sütőt bekapcsolom, előmelegitem.
A hozzávalókat laza mozdulatokkal összekeverem kb 1 percig egy mély tálban, én este kevertem össze, mert 12 órát pihennie kell. A tálat letakartam konyharuhával, másnap pedig kivettem kb. kétszer összehajtottam kicsit meglisztezve, végül pedig korpás lisztbe meghempergetve beletettem egy öntött vaslábosba és fedővel 3o percig
45o fokon ( Amerikában 11o volt van ) megsütöttem. Amikor a 3o perc letelt levettem a fedőt és a forró sütőbem hagytam még 2o percig. A képen látható a végeredmény szuper finom, ropogós kenyér, ami nagyon hamar elfogyott.

A film megnezhető itt: http://www.youtube.com/watch?v=wx0HXr-C_wQ
Magyar változat http://www.sajtkukac.hu/?p=29
Hogyan késziti egy négyéves kisfiú a dagasztás nélküli kenyeret.
Itt látható lépésről , lépésre:
http://steamykitchen.com/blog/2007/09/10/no-knead-bread-revisited/

0 Comments:

Post a Comment

<< Home