Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Saturday, November 22, 2008

RAKOVSZKY ZSUZSA: A KIGYÓ ÁRNYÉKA



Rakovszky Zsuzsa könyvéről már régen hallottam, de csak mostanában vehettem a kezembe elolvasásra.
A kígyó árnyéka című, színes, többszólamú regényében a szerzőnő időutazásra indul, a XVII. századba. A cselekmény középpontjában Ursula Binder született Lehmann Orsolya áll, elbeszélő és hősnő egy személyben. Özvegy, német származású magyar polgárasszony, akinek már fiatalon súlyos szenvedéseket kellett átélnie, és egész élete során sorsával hadakozott. Végül 1666-ban öregasszonyként tekint vissza gyerekkorára és fiatalságának éveire (...), és megírja élete történetét
Nagyon szép könyv, és ezt nem magára a könyv történetére értem. Finomsága, liraisága letagadhatatlanul női szerzőre vall, és hogy nemcsak nekem tetszett nagyon, az abból is látszik, hogy a hetedik újrakiadásánál jutottam csak hozzá.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home