Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Sunday, January 17, 2010

CORONA, A MEXICÓI SÖR

Ha valaki azt mondja nekem évekkel ezelőtt, hogy sört fogok inni citrommal, akkor bizony nagyot néztem volna, és finoman szólva kétségbe vontam volna az illető elmeállapotát. Egyrészt azért, mert a sör sohasem tartozott a kedvenceim közé, másrészt azért, mert a  sör és  citrom párositást túl exrémnek éreztem. Történt aztán, hogy egy itteni mexicói étteremben egy kedves pincértől hagytuk magunkat rábeszélni, hogy az elfogyasztott  finom, kiadós, füszeres chimichangát  evvel öblitsük le. Meg is érkezett a jegesre hütőtt pohár, mellé a hideg üveg sör és kis tálkában negyedre vágott lime darabokkal.. Félve néztem körül ezzel mit is kell csinálni, és a környező asztalokat kezdtem pásztázni a szememmel.Nemsokára boldogan fedeztem fel, hogy a gyakorlottak a behütött pohárba öntik a sört , majd belenyomják a lime levét és utána a kifacsart lime héját  is  nemes egyszerüséggel a sörbe helyezik. Kissé félve utánuk csináltam a dolgot majd  izgalommal emeltem számhoz a gyöngyözú nedüt.
 A hatás frenetikus volt  mert  én egyből beleszerettem a Corona sörbe, ami üditő és nagyon finom' Jaj, csak ne hizlalna!!!
              Egy kedves flóridai olvasóm reagált erre a cikkre,  és azt irta:, hogy  Mexicóban azért alakult ki a lime hozzáadása, a sörhöz, mert  ezzel dugasztolták el a már kinyitott  üveget a sok  légytől. Bővebben a hozzászólásban olvasható , amit nagyon szépen  köszönök .

A képen a sör női változata a Coronita extra látható, ez kisebb kiszerelésü.

1 Comments:

  • At 2/25/2010 9:31 AM, Anonymous Anonymous said…

    Erdekessegkeppen,egy par sort szeretnek hozzaszolni(irni)a "corona a mexicoi sor"cimu irashoz.
    nehany eve kezdtem fogyasztani tobb kevesebb rendszeresseggel a corona nevu mexicoi sort,de csak a kozelmultban tudtam meg,hogy a lime,mire is szolgalt valojaban.nem az ize miatt alakult ki ez a szokas(allitolag)hanem
    az oshazaban(Mexicoban),az uveg szajaba tomott,es/vagy belegyomoszolt gyumolcs,a legyeket volt hivatott tavoltartani..szerintem egesz ugyes huzas:)
    A blog tenyleg remek!koszonjuk!
    floridai magyar srac

     

Post a Comment

<< Home