Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Saturday, January 16, 2010

TORTILLA

Tegnap a mexicói boltban voltam vásárolni, és mikor végeztem a félig Indián pénztárosnő kedvesen az előtte lévő dobozra mutatott és azt mondta válasszak a kinálatból.
Töprengésemet látva megnyugtatott, hogy  free vagyis ingyen van, ajándék. Picit meglepödtem a gesztuson, de aztán kiválasztottam egy csomag tortillát. Amikor hazajöttem és kipakoltam megláttam, hogy milyen sok van a tortilla van  a csomagban.
Egy pillanatra átfutott az agyamon, mit fogok ennyivel csinálni, de aztán megnyugtattam magam, hiszen a tortillának számtalan elkészitési módja van.
A tortilla meghatázozó eleme a mexicói konyhának és készülhet lisztből és kukoricából egyaránt
amelybe különböző zöldséges-húsos töltelékeket tesznek. Hogy végül mi lesz az adott étel neve, attól függ, milyen alakúra hajtogatják a tortilla lepényt. Ha félbehajtják, akkor quesadilla, ha kis álló hajó alakú, akkor taco. Burrito akkor lesz belőle, ha összetekerjük úgy, ahogy a gyrost szoktuk, és végül fajita, ha a belevalókat és a tortillát egymás mellett szolgáljuk fel, és ki-ki azt tesz bele, amihez éppen kedve szottyan.

Amennyiben  olajban sütjük ki a lepényt  és négy részre vágjuk úgy tortilla chips nek vagyis  nachos nak hivják és ez kiválóan alkalmas a mártogatásra.
Katt a cimre.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home