Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Thursday, May 27, 2010

SZIESZTA

Amikor régen azt hallottam, hogy mediterrán országokban délután pihennek az emberek, úgy gondoltam mindezt csak kényelemből teszik, aztán megtapasztaltam saját magam is, hogy ez miért történik. Ilyenkor mikor a hőmérő higanyszála elkezdi nyalogatni a 4o fokot, vagy esetleg elhagyja azt, akkor érzem, hogy  kora délután minden testrészembe ólmos, nehéz faradság költözik és semmi mást nem akarok, csak egy hüvös , besötétitett szoba mélyén egy jó könyvvel elvackolni, egy pohár jeges limonádé társaságában.
Kezdetben mikor Arizonában kerültem a pesti média kissé zakkant, stresszes világából, megpróbáltam tenni ez ellen, de a munkám fabatkát sem ért, és  fáradtan, dolgavégezetlenül  vonszoltam magam ide-oda.
mignem rájöttem nem is értelmetlen dolog a szieszta.

A szieszta bizonyos országokban délutáni pihenőidő, amely alatt a munkavégzés szünetel, s általában az üzletek is zárva tartanak. A megjelölés a spanyol siesta szóból ered, amelynek közvetlen forrása a latin SEXTA [HORA], azaz [a napfelkeltétől számított] ’hatodik óra’.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home