Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Monday, November 29, 2010

NÉMETORSZÁG, A RAJNA (60)

Koblenz  Gulsből busszal Koblenzba utaztunk ( kb. 15 perces út), hogy hajóra szálljunk.
Hajónk Koblenzból indult és a visszaérkezés is a Rajna és a Mosel folyók találkozásánál  fekvő Koblenzbe történt.  Egy egész napig tartott, késő délután értünk haza, kifáradva a sok látnivalótól.
A sok nevű Rajna (Rhein, Rhin, Rijn) Nyugat-Európa egyik legszebb, de mindenképpen legfontosabb folyója. Hossza meghaladja az 1300 kilométert.
A svájci Graubünden kantonban két forrás patakból, a Felső- és az Alsó-Rajnából ered, érinti Liechtensteint és Ausztriát, a Bodeni-tóba ömölve éri el Németországot, majd a német-svájci, később pedig a német-francia határon folytatja útját észak felé. Átszeli a Ruhr-vidéket, nyugatra fordul, végül Hollandia partjainál éri el az Északi-tengert ezért a  Rajna fontos kereskedelmi hajózójút is.
Hajónk és a Rajna völgyének legfestőibb részén haladt, utunkat a folyó mindkét oldalán szőlő ültetvények , középkori várak és bájos kis városkák szegélyezték és sok helyen ki is kötöttünk, hogy újabb utasokat vegyen fel a hajó.
Az utunk végén pedig megpillanthattuk a Loreleyt.
A Loreley egy 125 méter magas meredek szikla a Rajna keleti partjainál, Sankt Goarshausen mellett. Itt a legszűkebb és a legmélyebb a folyó.
A monda szerint:
Loreley egy gyönyörű tündér volt, aki a sziklán ülve arany haját fésülgette és közben elragadó énekével a sziklához csalogatta a Rajnán hajózókat, akik az éneket hallgatva nem vették észre a veszélyes áramlatokat, és hajójuk szétzúzódott egy szikla zátonyon.

A Loreley szikla

Hogy a Rajna völgye milyen csodálatos, az alábbi videón látható. Nem csoda, hogy kicsit f'ájó szívvel indultunk az új úti célok fele.Jól éreztük itt magunkat.