Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Wednesday, December 08, 2010

SVÁJC, ZÜRICH (72 )

Megérkeztünk Zürichbe és eljutottunk a szállodánkba is, mely a pályaudvartól kb. 5 percnyi autóútra volt, ennek ellenére a taxidij igen magas volt. Nem, nem csaptak be minket, egyszerüen itt nagyon drága minden és erről már az első pár percben meggyöződhettunk.
A szállodánk modern volt, közel a centrumhoz és nemsokára elfoglalhattuk a szobánkat is. A szobába érve amikor az ablakon kitekintettem, megláttam a kéken csillogó tavat és a távolban  a havas hegyeket.Nagyon szép volt.
A szállodai szobánk azonban annyira picire sikeredett,  hogy nem lehetett elférni benne és igy kénytelenek voltunk egy másikat kérni, amit teljesitettek. A költözést másnap ejtettük meg, ez  már meg sem kottyant
mobilitásunknak.
A költözés lebonyolitása után, miután én most voltam elöször Svájcban, kiváncsian indultam Zürich felfedezésére.
Gyalogosan indultam útnak és már az első percekben  feltünt, hogy az arcok, az emberek akik szemben jönnek velem a világ minden tájáról valók.
Svájcban minden ötödik polgár külföldi (vagy legalábbis külhoni gyökerekkel rendelkező). Az idegen anyanyelvűek táborát a 7,8 milliós törpeállamban 1,7 millióra teszik 2010-ben.,
Sétámat a már ismerős pályaudvarnál kezdtem, mert az ismertetőkból azt tudtam meg, hogy Zürich leggazdagabb és egyben leghiresebb utcája  innen nyilik , amelyet Bahnhofstrassénak hivnak.

A Banhofstrasse
Ez egy széles főutca, a pályaudvartól vezet le a tóig,  középen villamospályával , két oldalt pedig kirakatokkal . A világ legmenőbb, egyben a legdrágább szépség, ruha, cipő üzletei találhatók  itt meghintve elegáns bankokkal., és még elegánsabb óra és ékszerüzletekkel.
Ami a legmeglepőbb , hogy mindez  egyáltalán nem hivalkodó, hanem  nagyon természetes tálalásban van előadva.
Aztán feltünt más is, az hogy  mindenhol köztéri órák vannak , a boltok felett,  a sarkokon,  a tereken vagy csak úgy az utcákon, és mindegyik hajszál pontosan jár,a preciz svájciak úgy látszik, erre igen adnak.

Ez az a hely ,ahol, ha otthon hagyod az órádat  az nem baj , hiszen mindig és mindenhol látható a pontos idő.
Tovább figyelve még az is feltünt, hogy rengeteg kút  van a városban, ennyit még  soha sehol nem láttam. Természetesen mindegyik müködik, tiszta és szép.
A férfiak többnyire öltönyben  és nyakkendőben, a hölgyek diszkréten elegáns ruhákban járnak és magasak.
A Bahnhofstrasse  nagy előnye, hogy mindkét oldalán padok vannak. Leültem, mert  elfáradtam, és
összegeztem az első napi benyomásaimat, aminek a lényege az volt, hogy Zürichben érződik a gazdagság visszafogott bája.
Csokoládék mini tejesbödönökben
Click to play this Smilebox collage
Create your own collage - Powered by Smilebox
Personalize a free digital collage

0 Comments:

Post a Comment

<< Home