Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Friday, August 27, 2010

LONDON egyéni észrevételek (25)

Az első napokban nagyon nehéz megszokni, hogy az autók kormánykereke jobboldalon  van és a közlekedés baloldali.
Az itteniek rezzenéstelen arccal viselik a turistaáradatot és mindenki készségesen segit.
A kapott információt nem árt még egyszer leellenőrizni. A vonat és a buszjáratoknál nagyon gyakori, hogy egyszerüen eltörlik.Már az is előfordult, hogy egy buszvezető a kérdésünkre azt mondta, az adott busz, megy abba a városba, ahova szerettünk volna eljutni, ehelyett egy másik  városba vitt minket. Mikor megkérdeztük ezt miért tette  egy oké volt a válasz, és nekünk egy délutánunk ment rá, mig visszamentünk egy másik járattal.. Tiszta szerencse, hogy egy bérletfélével ingyen tettük meg, ezt a nem választott útat.
Vannak olyan szállodák, ahol előre kérik a pénzt. Ezt nagyon furcsáljuk. Hallutunk már úgymond letétről, amit depositnak neveznek, de hogy előre kifizetni az egész összeget, ezt még soha.
Az angol konyha.
A francia közmondás szerint Angliában vannak a világ legjobb élelmiszerei, amíg nem kerülnek a konyhába.
Ezt én is megerősitem, és azt hiszem Gordon Ramseynek , Jamie Olivernek és Nigella Lawsonnak, hogy csak az ismertebbeket soroljam igazán van mit tennie ezen a vonalon.
Nézzünk csak egy reggelit, amit elöször azt hittünk, hogy csak abban a szállodában adtak, ahol éppen voltunk, de aztán rájöttünk ez maga az angol reggeli, és utána minden nap evvel találkoztunk reggelente a különböző szállodákban.
Ez áll sült bacon esetleg sonka, paradicsomos bab, sült paradicsom, rántotta, vese vagy más belsőség,kolbászkák,
vaj, jam.müzli.

A bacont vagy sonkát  úgy megsütik, hogy inkább hasonlit  rezgős őszi falevélre mint élelemre, az éttermi késsel csak  nagy üggyel bajjal vágható.Nekem többszöri nekifutás után sem sikerült.

Rántotta ,eddig el nem tudtam volna képzelni, hogy egy rántottát is el lehet rontani., most már tudom

Vese vagy más belsőség , máskor se, nem reggelre.

Paradicsomos bab, hát nem éppen lánykori vágyam a napkezdésre.
A kolbászkák, de jó lenne, ha ezt meg lehetne enni, de egyszeri probálkozás után nem vágyom a folytatásra.

Sült paradicsom, hogy ezt miért kell megsütni, ahelyett, hogy frissen tennék az asztalra?
Az angol reggeliből igy marad a sajt, ( sajnos ez nem mindenhol szerepel a repertoáron ) ami tényleg finom és  a vajas mézes vagy lekváros kenyér és a müzli. Ez mind szép ,egy két napig  elmegy és aztán...?
Anglia tele van gyorsétkezdékkel, ennyit még Amerikában sem látni, ülőhely azonban a legtöbb helyen  nincsen.
 A világnak a szendvics megismerését Anglia adta, és a szendvicsevés ma is erősen dominál errefele.
 Amennyiben a szendvics mellé, néhány szem zsiros sült krumplit adnak, akkor az már komplett ebéd vagy vacsorának számit.
Az angolok az étkezésből igazán nem csinálnak nagy gondot, az étkezés  chips , szendvics  stb.ezeket  zacskóból, vagy dobozból müanyag villával eszik, miközben az utcán  folyamatosan haladnak,  kezükben a dobozzal, az igényesebbek egy padot választanak hozzá.
Viszont a  teák nagyon finomak,  a Stilton sajt remek izü, a halak elkészitése szintén a lehető legegyszerübb, de ehető és jó.

Bár London mindent megtesz azért, hogy megmutassa magát, de a turisták tömege, az állandó  hosszúra nyúlt sorbaállás mindenért, a nagyon magas  árak miatt úgy döntöttünk 5 nap Londonból  elég, és megint vonatra ültünk, hogy új kalandok fele nézzünk.