Tucson Hungarians

Arizonáról, ahol élek. Magyarországról, Budapestről, ahol eddig éltem, valamint, azokról a dolgokról, amik érdekelnek, magam és talán mások szórakoztatására. Levélcim;tucsonhungarians@yahoo.com

Wednesday, September 01, 2010

ANGLIA, CHESTER (27)

Chester egy bájosan helyes, történelmi városka a Dee folyó partján Az író James Boswell 1779-ben így írt Chesterrôl: „A legszebb város, amelyet
valaha is láttam"
Mi is úgy gondoltuk, hogy Chestert érdemes felkeresni, most vonat helyett buszra szálltunk, hogy Anglia észak nyugati része felé vegyük az irányt.
A busz kényelmetlen és szük, viszont nagyon olcsó volt. Minden csomagunkat a busz  alsó részen levő csomagtartóba kellett tenni, az utastérbe a kézitáskán kivül még egy hátizsák sem fért el.
A kb. két és félórás út, 25 perces szünettel, zömében autópályán zajlott. A söför feletti kivetitőn szemre vehettük az autópálya forgalmát,a kialakult dugókat.
A vezető nemsokára ) bemondta, hogy megérkeztünk Chesterbe. Kissé meglepő volt, hogy nem egy buszpályaudvaron, hanem egy járda mellett volt a megálló.
Szállás után néztünk, az alapkövetelményünk az volt közel legyen a vasutállomáshoz és legyen internet elérhetőség.Úgy nézett ki meg is találtuk a Bed and Breakfeast hotelt.
A szállás árában benne foglaltatik egy hagyományos angol "Full English" reggeli: sült szalonna, sült kolbász, párolt gomba, paradicsomos bab, párolt paradicsom, piritós kenyér vaj és tükörtojás. Emellé választható még többféle gabonapehely, lekvár, valamint narancslé, tej és kávé vagy tea.
Igenám de tulajdonosnő közölte, hogy ő előre kéri a pénzt, és ha mondjuk öt napig maradunk, akkor annak a teljes összegét azonnal fizessük ki. Na ez egy kicsit új volt nekünk!, Depositről már hallottunk, ami letét és ami a végelszámolásnál beleszámit a kifizetendő összegbe, de előre az egészet kifizetni.... Nem is tettük meg.
A kellemetlenséget leszámitva , elfoglaltuk a szobánkat majd ledobtuk csomagjainkat, hogy megnézzük a várost. Már későre járt, de jól esett megmozgatni utazástól elmacskásodott lábainkat. Amikor a belvárost megpillantottam felsikkantottam, mert annyira tettszett ez a szarkaruhába ( fekete-fehér) öltöztetett, csodaszép város a mives házak folyamával. Nagy élmény volt.
Másnap megnéztük a római kori romokat és a Dee folyón hajókáztunk egy kicsit.
Angliába töltött időnk eddigi egyetlen gasztronomia élményét is itt éltük meg, egy thai étteremben ettük egy szenzációs ebédet.Mit mondjak ránk fért, mert már szendvicsmérgezésünk volt.
A város nemcsak gyönyörü, de nagyon jó a hangulata is.
Utcai zenészek, történelmi ruhákba öltözött kikiálltok, teraszok, sétalóutcák gondoskodnak az ide érkezők szórakoztatásáról.
A páratlan szépségű Chester város többféle szerepet is betöltött a történelem folyamán. Elsőként Deva volt a település neve a római korban, amikor itt légiós erődítmény és tengerészeti támaszpont állt. Ezt követően szász kisváros, normann védőbástya, középkori, fallal körülvett város és tengeri kikötő, királypárti erőd és végül a modern korban katedrálissal is rendelkező város és megyeszékhely. Chester híres az országban egyedülálló "Rows"-ról, amely a belvárosban a középkori és viktoriánus fekete-fehér házak első emeleti teraszainak egybenyitásával kialakított sétálóutca és üzletsor.
Chester városa Anglia és Wales határán fekszik, igy otttartozkodásunk harmadik napján gondultunk egyet és megint vonatra ültünk, hogy kiránduljunk Walesbe

Eastgate clock a Keleti kapun
<><><>
Fekete-fehér házak

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Customize your own free slideshow design